Quote:
Originally Posted by Mtdi
|
Leuk en duidelijk artikel idd. Ik heb wel wat met de manier hoe de Amerikanen denken en bouwen maar op de afwerking na dan

Alles is gebouwd op levensduur en betrouwbaarheid terwijl de rest zo goedkoop mogelijk een zo luxe mogelijke auto willen verkopen om vervolgend winst te genereren uit de onderdelen/onderhoud
Mooie van deze aluminium motoren is dat de cilinders zijn voorzien van stalen-cilinderbussen ipv de nikasil wanden zoals bij VW/Audi waar ik absoluut geen fan van ben en ook vaak problemen geeft, vooral met drukvulling.
Ben dan ook benieuwd welke aluminium motor jij wilt gaan gebruiken voor in de Jetta? Denk zelf meteen aan de ALT, maar is een forse motor foor in een Jetta 1.
Heb zelf ook een Dodge Ram 2500 Cummins 24V Diesel gekocht als daily
Zo'n auto koop je ook om de motor en niet voor zijn afwerking.
Een Cummins is 1 van de beste diesel die gebouwd worden en is een industrie-motor net als de Catterpillar en Detroit diesels en gaat dan ook een miljoen probleemloze kilometers mee. Ik heb deze gekocht zodat ik volgend jaar wat vaker naar een meeting en race kan omdat deze goed geschikt is voor een zware kar (tot 2800kg geremd).
Ik kan met dit project een mooie combi maken van de Duitse wegligging en afwerking met de oersterke en de zo mooie US-motor.