Ik rijd voornamelijk snelwegkilometers met ongeveer 135 op de klok, ik gebruik de derde versnelling volop bij het invoegen en op vakantie haalt ie de 170 wel eens
Ik rijd dus niet als een oud wijf, wel goed warmrijden voor het gas een beetje open gaat. Heb er wel een iets zwaardere bak achter om de toeren te beperken.
Maarja, het ene blazen is t andere niet, maar diesels blijven diesels

Mijn oude golf had 6 ton en dieselde als een gek na als je van de snelweg afkwam, dan was het net of je vol gas gaf, puur op olieresten stond ie te jagen bij t stoplicht, maar het reed heerlijk! Ding is naar de sloop gegaan vanwege schade en roest, niet vanwege het blok
Ohja, voor vragen over inbouw 1,9D in passat, stuur ff berichtje, ik heb het al gedaan!
als je 1,9 nog een dwarsliggende motor is is het lastigste onderdeel het oliefilterhuis!! Zoek er eentje van een Audi 80 TD/TDI of van een audi 1,8T motor!!