Nu ik je bericht zo lees.. had ik beter door kunnen tukkelen .. Aan de andere kant is het een mooi excuus voor een projectje :-D
Heb de karterpan eraf van het oude 1.6 blokje; als je handmatig de krukas draait dan probeert ie compressie op te bouwen.. lekt alleen instant weg (je hoort hem behoorlijk zuchten als je draait.)
Zollie; bedankt voor je hulp! je krijgt van mij een pmetje!
Wat foto's van het project:

Wat er nu gedaan is:
- Bitumen deels weggehaald om het roest te bekijken; valt mee, voornamelijk oppervlakkig. Totdat ik bij de bij het voetengedeelte van de bestuurder kwam; behoorlijk doorgerot gat daar. Maar dat is ongeveer het ergste; valt dus allemaal wel mee.
- Oude blok eruit -> 1.9td blok hangt er nu netjes in (op aangepaste ophang punt aan bestuurders kant)
- Dynamo komt niet uit.. Ben nu van plan om het oude poelie syteem van de 1.6 over te zetten naar de 1.9; hopelijk past dit? iemand hier nog iedeen over?
- Carterpan was te groot; de oude erop geplakt -> past! Iemand een idee of dit uitmaakt voor het aanzuichen van olie?
- @zollie ik heb een oliekoeler erop -> dit past gewoon prima?
Nog wat vragen voor jullie experts:
- Als ik de motor ga starten: spuit ik wat olie in de cilinders; laat ik hem eerst zonder starten een paar keer draaien en check ik op oliedruk, dan pas starten. Mis ik iets? EN: HOE LEES IK DE OLIEDRUK AF? METERTJE KOPEN.. OF..?
-Over de poelies: de poelie van de krukas lijkt te gaan passen (auto staat ergens anders kan dus niet even snel kijken) de poelie aansluiting van de waterpomp daarentegen lijkt compleet anders; hoe is dit op te lossen? zijn de waterpompen uitwisselbaar?
- Heeft iemand een schema van de koelpijpen? wil zeker weten dat ik alles goed aansluit voordat ik start.
- Laatste vraag over stroom: enige wat ik aan hoef te sluiten (om te starten) is het volgende:
- Diesel cut off op pomp
- Gloeipluggen
- Startmotor (1 x relais en 1 x dikke plus van accu)
- de 'aarde' naar chassis
- Vergeet ik nog iets?
Dank bij voorbaat!