View Single Post
Old 07-07-2012, 23:21
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie

Send a message via MSN to The_Maxx

als je t schema even goed bekijkt (ik begrijp dat niet iedereen electrische zaken snapt. Daarom vind ik persoonlijk zo'n exploded view wel handig) Zie je dat 16 en 17 relaisvoeten zijn. motorcodes voor specifieke zaken (gloeiboegies diesel bijvoorbeeld) staan in de lijst onder de tekening geheel rechts.
16 en 17 zitten in dezelfde draadboom als 20, 19, 18, 35, 36 en 37.
Welke voor o.a. verlichting ruitenwissers, koppeling en rempedaal en eventuele aanwezige koplampsproeiers zijn.
Die relais zijn dus als het goed is te vinden in het stukje kabelboom waar dat allemaal op zit aangesloten. Wellicht werkt het t makkelijkste als je vanaf de pedalen gaat volgen en vanaf de verlichtingsschakelaar.
Ik weet niet zeker of 1 van die relais het x-ontlast relais is. Maar je kunt ze wel opzoeken. Echter hoeven ze niet in elke auto aanwezig te zijn.

iig relais 100 is een x-ontlast relais, die had je al vervangen. Dus wellicht zit t toch in het contactblokje. Maar sluit die andere losse relais even uit.
Kunnen er trouwens nog meer zitten. Even de dradenbende in t dash doorzoeken dus.