Quote:
Originally Posted by golfje_295.000
ik zou ook echt via oostenrijk rijden, vond ik een prima relaxte route,mooie route ook. we zijn terug via zwitserland gekomen. veel wegwerkzaamheden, constant snelheidsbeperkingen,heeeeeeeeel veel 80, klote tunnels, en een vignet van 40 euro.
|
ben ik het enorm hard mee eens!
wij zijn vorige jaar naar toscane geweest, vanuit antwerpen over frankrijk en ook zwitserland gedaan, nooit meer! aan de grens iedereen op 1 baanvak, uur aanschuiven en 40euro voor een vignet dus dan verwacht je toch waar voor je geld en super wegen.
het begint met 214 ofzo van die korte tunneltjes, elke keer 80 dan 100 dan 60 dan 100 dan 80... Dan kom je eindelijk op langere weg, hebben ze blijkbaar 1 baanvak afgezet omwille van werken, maar buiten de paaltjes was er aan dat baanvak niets te zien. En na 2uur file, terug twee baanvakken, hoppa rijden! en DAN hangen ze net voorbij de wegenwerken in het eerste tunnelletje een flitser... dan tegen de grens met italie weer op 1 baanvak, weer een uur file, staan er paar van die zwitserse polizisten met de armen over elkaar te kijken hoe iedereen door een lekkere krappe slalom met mini kegeltjes moet... BEDANKT!!! maar nooit meer, en je moet er eens gaan tanken
Dit jaar naar het garda meer en we rijden over aken, dan net voor keulen schuin rechts tot ludwigshafen, stuttgart, fernpas, innsbruck, brennerpas, bolzano, trento, en uiteindelijk peschiera del garda
hoop dat de wegen er beter zijn dan in Toscane, daar ben ik op de snelweg ten zuiden van Pisa eens met de vier wielen van de grond gegaan, zat klein dipje in de snelweg

en op de binnenwegen heb ik het op den duur opgegeven met proberen de putten te ontwijken