View Single Post
  #33  
Old 12-07-2012, 08:03
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ontsteking moet je nooit aankomen als je de luchtfilter vervangt.

het is op gas beter als je ontsteking iets vroeger staat, omdat gas trager verbrand (ik ben van 8° voorontsteking naar 14° gegaan). ik ben veel tever gegaan waardoor men auto op benzine niet meer kan rijden. dus ik zou bij u daar niet teveel aan knoeien.
alles wat je vervroegd is beter voor de gas, maar slechter voor de benzine. dus als je dan eens op benzine wil rijden, gaat het dan problemen geven. als de auto nu goed rijd op LPG, blijf dan van de ontsteking af. zorg wel dat die in top conditie blijft. bougies en electrode afstand onderhouden, goei bougiekabels, ... hoe beter (sterker) de vonk, hoe beter voor de verbranding.

als je een sportluchtfilter steekt, zal de motor makkelijker lucht aanzuigen en minder brandstof. dan moet je de LPG schroef IETS rijker zetten. dit is net hetzelfde als bij carburator benzinemotoren. als je de motor makkelijker laat ademen zal die beter presteren. als je wel wat met LPG wil gaan spelen, raad ik u aan een 4gastester aan te kopen. LPG installaties hebben de neiging na een paar maand te gaan verlopen. dan is het handig dat je altijd wat kan bijregelen.

hoe is het met het verbruik gegaan?
de zuinigste golf op LPG zit op 8.3L (1:12)
http://www.spritmonitor.de/en/overv...990&powerunit=2
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote