View Single Post
Old 16-07-2012, 11:38
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic

nou ik ben met de golf bezig geweest en het blijkt dus dat de motor heel veel valse lucht krijgt.

Ten eerste is dit onderdeel versleten rubber uitgedroogd en vertoont barsten beetje remmen reiniger erbij en blok klom meteen in toeren

Ook wordt in dit stuk veel lucht aangezogen aangezien er een stuk afgebroken is, wat hoort hier en hoe kan ik dit eventueel goed afdichten? Het schroefje wat er op de andere plek in zit heeft ook wat gezeten maar dit hebben ze helaas ook afgebroken

Bij deze golf zit ook een vdo-koelvloeistof meter graag zou ik willen weten waar ik deze punten op moet aansluiten dit om te kijken of de sensor niet kapot is en het dus toch aan de massa ligt.

Ook is dit naar mijn weten de enige massa draad die naar het kleppen deksel gaat. Deze komt van de bobine af maar dit lijkt mij niet de massa van de tellerbak

Ik heb de contacten van de koelvin even door verbonden en de koelvin sloeg meteen aan dus deze doet het gelukkig nog. Wat moet de kvs temperatuur zijn zodat de koelvin aan slaat? Dit aangezien de radiateur toch behoorlijk warm wordt en de koelvin nog niet aan slaat. Zou dit ook een vieze sensor kunnen zijn doordat deze auto zo'n goede 5 jaar heeft stil gestaan ??

Edit: Ik heb ook het gevoel dat het blok niet genoeg olie rondpompt aangezien de nokkenas en de oliedop niet vol olie zitten. Is er een makkelijke manier om te controleren of er olie wordt rondt gepompt ? Ik gebruik trouwens 10W40 olie

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote