View Single Post
Old 18-07-2012, 07:55
M1974 M1974 is offline
VW Addict

Ik ben ook geen voorstander van "fake splits" Zeker deze niet.
Maar of ze passen, kan je vrijwel niet met zekerheid zeggen aan de hand van deze gegevens.
Welke schroefset is het? Hoe laag staat de schroefset? Welke remmen heb je op je auto? (Deze lenso velgen komen met de binnenkant van het hart nogal eens tegen de remmen op de MK1, je moet dan een spoorverbreder steken, maar dan kan het aan de voorkant weer te breed uitsteken voor het mooie).
Hoe is het camber op de voorkant afgesteld? Met dat halve maan boutje kun je je wielen er behoorlijk "schuin" ondersteken. Ze passen dan aan de buitenkant wel mooi binnen de schermen, maar komen aan de binnenkant dan al zeer snel tegen je veerpoot.

Mijn advies. Ga gewoon passen bij tweedehands wielen. Of teken op karton een mal, schaal 1:1 van de wielen, knip die uit en pas zo op je auto. In het velgen en banden subforum is ruim voldoende info te vinden om dit te doen.
Zelf een beetje moeite doen kan geen kwaad. Dat is de hobby.

195/50/15 is trouwens ook best een "balonband" op 7J.
Die raak je tweedehands ook niet kwijt aan een fatsoenlijke prijs, mocht je zelf andere bandenmaten willen monteren, omdat dat gewoon mooier is.

Mijn advies is dan ook laat deze set voor wat het is en spaar/zoek verder naar iets beters.
Reply With Quote