Hallo allemaal!
ga vanaf morgen een weekendje verder aan projekt jettaraketta (zie projects). Dit project bestaat uit het ombouwen van een 1.5 benzine automaat naar een 1.6 diesel met 5-bak.
Waar ik op gestrand ben is de kabelboom. Ik heb onlangs een dieselkabelboom van een golf 1 gekocht. Deze heeft wel dezelfde stekkers maar de aansluitingen op de zekeringkast zijn anders. Ook heb ik tot nog toe geen passend gloeirelais gevonden voor de benzinezekeringkast.
Mijn plan is nu om gewoon de oude benzineboom te nemen. Voordeel hiervan is dat er maar relatief weinig op deze boom aangesloten zit. De accupolen, radiator etc lopen allemaal via een andere boom en die laat ik rustig zitten. Nadeel is dat ik niet precies weet hoe en wat. Nu hoop k dat er iemand is die mij wat verder kan helpen. Ik heb hieronder een fraai lijstje ;D
vraag 1
Ik heb begrepen dat de aansluiting van de bobine bovenop de brandstofpomp aangesloten kan worden. Er lopen echter 3 draden vanaf de zekeringkast naar de bobine en welke moet ik hebben voor de brandstofpomp. De drie draden zijn
1. roodzwart
2. zwart (wordt een gele vanaf getakt)
3.paarswit
Ook loopt er nog een groene draad van de bobine naar de verdelerkap.
vraag 2
de kabel op het plaatje/lipje van startmotor is bij een caddy diesel een enkele rood kabeltje. Bij de benzine kabelboom loopt er ook nog een zwarte draad mee. Moet ik de zwarte laten vervallen?
vraag 3
bij een 1.6 diesel zit op de motorblokaansluiting van de bovenste grote rubber radiatorslang een sensor. Die zit er bij de benzine niet op. Wat moet ik hiermee doen? Laten vervallen of start dan m'n auto niet? Of zit de aansluiting wel in m'n boom maar weet ik dat nog niet. Zou het kunnen dat ie hierbij zit?
vraag 4
op mijn 5-bak zit ook een aansluiting. Nu heb ik wel onderstaande aansluiting zien zitten maar die bestaat uit enkele draad terwijl die van de bak er 2 vraagt.
Wat doe ik hiermee laat ik 'm vervallen of loopt m'n auto dan niet?
De cirkel is de aansluiting die ik bedoel.
vraag 5.
Voor het gloeisysteem dacht ik eraan om het relais te laten vervallen zodat ik kan gloeien met een schakelaar. Zijn er echter schakelaars die een dergelijk amperage aankunnen? En gaat dit uberhaupt werken?
Is een hele waslijst. Maar hoop dat iemand mij kan helpen!
Groeten,
Ruben