Thread
:
Porsche 944 naar LS2 V8 en 6-bak enz
View Single Post
#
32
27-07-2012, 19:01
DutchWilco
Postwhore
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Er is in tussentijd wel weer wat gebeurd al gaat het rustig aan
Bij het monteren van de inlaatspruitstukken kwam ik er achter dat de gaten van de kanalen niet overeen kwamen. Die van mijn motor waren 6mm breder en rechthoekig ipv dat ze aan de bovenzijde iets taps toe lopen. Na wat malen en tekeningen uitwisselen met Jenvey kwamen we er achter dat mijn motor eigenlijk een LS3 is met de cilinderinhoud van 6.0L wat eigenlijk voor de LS2 bedoeld is. Na veel uitzoeken blijkt dat er van de LS2-motor maar liefst 4 varianten zijn waarvan de variant 4 (L76) dus al de LS3 cilinderkoppen heeft die een veel betere doorstroming hebben en groter zijn in doorsnede, wat klinkt als meer vermogen
Ik heb alvast de voorste remschijven gekocht en laten verzinken:
De brackets met bouten van een Audi RS2 die 1 op 1 op de 944 Turbo fusees passen voor de grote Brembo remklauwen
Ik had al 1 zijpaneel gekocht bij v.Sweeden die je op de volgende foto kan zien en ga zondagnacht naar Oostenrijk om het zijpaneel voor de andere kant op te halen. Wel balen dat ik er ruim 2000km voor rijden moet
DutchWilco
View Public Profile
Send a private message to DutchWilco
Find all posts by DutchWilco
Add DutchWilco to Your Buddy List