
13-08-2012, 10:16
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
|
|
1.6 loopt als een trekker na distributiewissel en nokkenaswissel
Hallo,
Met een maatje afgelopen weekend de nokkenas willen wisselen voor een G60 nokkenas maar dat paste niet want de nokken zijn te groot voor de kop. dus weer de originele erin gezet. tegelijk een nieuwe distributieriem geplaats.
na terug monteren hebben we ruim een half uur niet aan de nokkenas gezeten.
Krukpoelie en olie/ontstekingswiel staan evenwijdig.
Nokkenwiel achterste streep staat gelijk aan kleppendeksel.
Meenemer onder de ontsteking staat gelijk de krukas.
Rotor wijst naar het kerfje op het ontstekingshuis.( tevens naar bougiekabel van cilinder 1)
Daarna meerdere rotaties gedaan met de hand om te controleren of de boel vrij loopt en nog steeds op tijd staat. Dat was allemaal goed.
Dit alles is volgens het boekje gegaan, (Kluwer)
probleem
Nu slaat de motor zeer slecht aan en blijft niet op eigen kracht draaien.
ploffen uit de carb en ploffen uit de uitlaat.
Timing
Eerste gedachte was riem timing. deze nogmaals gecontroleerd
Kruk-nokkenas staat goed op tijd.
Ontsteking
De ontsteking gecontroleerd met een gun, kan het kerfje op het vliegwiel niet vinden.
wanneer de 1e cilinder in BDP staat is het kerfje van het vliegwiel niet te zien.
vervolgens het ontstekingswiel 1 rondje gedraaid en weer getest = Geen resultaat.
Daarna de meenemer onder de ontsteking een kwartslag te laat gezet = motor loopt iets beter.
Wat is hier aan de hand?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
|