View Single Post
Old 22-08-2012, 20:54
Jetta86 Jetta86 is offline
Forum regular

Default Toch weer niet OPGELOST: Koelprobleem Jetta Mk2 1.8 8V

Vandaag was het zo ver: papieren binnen, snel platen laten maken, verzekering gebeld: rijden!
Na 8 km was het prijs: het lampje van het koelwater begon te knipperen en de meter stond flink hoog. Gestopt, voelen. De slangen stonden aardig op druk en de boel was goed warm. Eerst voorzichtig de dop van het kwv af gedraaid en de druk afgelaten. Daarna "pompen" door in de slangen te knijpen. Ik kreeg wat water door het systeem en voelde dat het idd erg warm was.
Ik had ergens gelezen over een losse waaier op de pomp en ging er van uit dat dat het was. Gebeld met Brezan, ze hadden de pomp en een medewerker heeft hem langs gebracht bij waar ik stond op weg naar huis. (Service!!). Vanavond de boel gedemonteerd. Helaas: de pomp is prima. Het is zelfs een speciaal type, merk Saleri;

De thermostaat heb ik getest in water; werkt prima.
Het water wat er uit kwam was schoon en blauw, geen rommel er in.
Plan: Klein gaat je in de schotel van de thermostaat boren om lucht makkelijk weg te laten gaan bij het vullen. Nieuwe pakking in de pomp en vullen met vers water. Kan een luchtslot dit veroorzaakt hebben? Is het een bekend probleem? Iemand al ervaring met een gaatje in de thermostaat?
Reply With Quote