View Single Post
Old 26-08-2012, 11:10
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru

Carburateur kan je er zo vanaf halen, al raad ik je aan een nieuwe pakking te knippen, doe geen moeite voor een pakking op maat, die heb ik ook niet kunnen vinden... Gewoon een stuk pakkingpapier halen bij cartal, brezan oid, overtrekken en op maat knippen. Dan een dun laagje vloeibare pakking eroverheen dan weet je zeker dat hij dicht is. Heb mijne zo gedaan en die is er inmiddels 5 keer af geweest, zonder dat de pakking stuk ging.

Als je carburateur eraf is kun je hem het beste helemaal uit elkaar halen en ultrasoon reinigen. Maar als je geen reiniger hebt, heb ik mensen gezien die hem in een emmertje benzine zetten... Alle sproeiers eruit halen en bij voorkeur doorprikken, heb je van die ragertjes voor tussen je tanden voor, dat moet volgens mij perfect gaan. Als de pakking die tussen boven en onderkant van de carb zit stuk is doe je er denk ik goed aan een revisiekitje te bestellen, daar zitten ook de membranen in, die waarschijnlijk helemaal hard zijn.

Heb je enige modificatie gedaan aan de auto wbt motor? Luchtfilter, uitlaat etc?
Dan zou het kunnen zijn dat je sproeier te klein is...
Reply With Quote