26-08-2012, 22:28
|
VW Fanatic
|
|
|
|
Help!! Pomp monteren en riem op tijd!
Beste leden,
Graag wat hulp van jullie zijde. Het volgende:
Ik wil een GTD pomp plaatsen op een GTD, dit blok heeft momenteel geen pomp. Bij het demonteren van de pomp heeft de vorige eigenaar niets gemerkt. Met als gevolg een blok met een loshangende riem en zonder pomp.
Nu kan ik de BDP stand wel bepalen aan de hand van de bak en de nokkenas. Alleen zonder riem kan je niets verdraaien naar de stand, het risico nu is dat wanneer ik aan de krukasdraai de kans zeer groot is dat ik de ventielen krom druk door de cilinders er tegen te drukken. Dan ten tweede blijft de vraag van de pomp over. Kan ik die gewoon monteren, het markeerteken staat alleen op het pomptandwiel en moet dan naar bovern gericht staan maar die kan uit me hoofd gewoon op de pomp gemonteerd worden zonder merkteken daarop.
Hoe nu verder met de pomp en tandwiel? Of is het gewoon een kwestie van tandwiel op de pomp eb verdraaien naar het merkteken naar boven en locken en dan riem erop??? Graag tips voor ik iets verkeerds doe?
Ps; het verhaal van de klok erop als laatste ben ik van op de hoogte maar eerst de montage van de pomp zonder markering.
Ik hoor graag van jullie, wat ik het beste kan doen.

|