Kalm aan moet eerst wakker worden om vragen goed te kunnen beantwoorden
Het onderstaande is op eigen verantwoording, ik ben niet verantwoordelijk voor het niet correct uitvoeren of fouten in de tekst.
Het is niet zo'n probleem met losse riem.
Als je de cilinders van alle cilinders halverwege tussen onderste en bovenste dode punt zet kan je de nokkenas vrij rond draaien.
Eerst zorgen dat je de kleppendeksel verwijderd hebt en de nokkenas met losse riemwiel en het blokkeer plaatje op tijd zetten.
Dan de krukas op BDP (markering zetten)
Dan de pomp monteren en het groefje voor de spline (naar de A achter op de pomp bij de leiding aansluiting zetten. Dan staat hij al in de buurt)
Vervolgens riemwiel poelie monteren van de pomp en de blokkeer pin door de poelie in de steun drukken om de pomp vast te zetten. (Pomp monteren in het midden van zijn afstel bereik van de sleufgaten)
Dan de riem er omheen leggen en controleren of krukas nog steeds op de markering staat. Vervolgens spanning op de riem zetten en de bout van de nokkenas poelie vast zetten met 45Nm. Dan kijken of alles nog op tijd staat. Blokkering van de nokkenas en brandstofpomp verwijderen en een paar keer rond draaien met een 19mm meerkant ringsleutel op de krukas bout.
Vervolgens nog een keer kijken of alles op tijd staat.
Kleppendeksel terug bouwen.
Nu kan je de pomp af gaan stellen met de meetklok.
Bij het eerste keer starten nog niet je distributie kap monteren, dan kan je namelijk zien of de riem mooi loopt en je moet nog een keer de riemspanning controleren.
Mocht je het niet vertrouwen kan ik het voor je doen tegen betaling.