View Single Post
  #4  
Old 27-08-2012, 17:54
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Kalm aan moet eerst wakker worden om vragen goed te kunnen beantwoorden


Het onderstaande is op eigen verantwoording, ik ben niet verantwoordelijk voor het niet correct uitvoeren of fouten in de tekst.


Het is niet zo'n probleem met losse riem.

Als je de cilinders van alle cilinders halverwege tussen onderste en bovenste dode punt zet kan je de nokkenas vrij rond draaien.

Eerst zorgen dat je de kleppendeksel verwijderd hebt en de nokkenas met losse riemwiel en het blokkeer plaatje op tijd zetten.

Dan de krukas op BDP (markering zetten)

Dan de pomp monteren en het groefje voor de spline (naar de A achter op de pomp bij de leiding aansluiting zetten. Dan staat hij al in de buurt)

Vervolgens riemwiel poelie monteren van de pomp en de blokkeer pin door de poelie in de steun drukken om de pomp vast te zetten. (Pomp monteren in het midden van zijn afstel bereik van de sleufgaten)

Dan de riem er omheen leggen en controleren of krukas nog steeds op de markering staat. Vervolgens spanning op de riem zetten en de bout van de nokkenas poelie vast zetten met 45Nm. Dan kijken of alles nog op tijd staat. Blokkering van de nokkenas en brandstofpomp verwijderen en een paar keer rond draaien met een 19mm meerkant ringsleutel op de krukas bout.

Vervolgens nog een keer kijken of alles op tijd staat.

Kleppendeksel terug bouwen.

Nu kan je de pomp af gaan stellen met de meetklok.

Bij het eerste keer starten nog niet je distributie kap monteren, dan kan je namelijk zien of de riem mooi loopt en je moet nog een keer de riemspanning controleren.

Mocht je het niet vertrouwen kan ik het voor je doen tegen betaling.



Hoi Bert,
thanks voor de input, het blok ligt los dus kan lekker secuur te werk gaan en moet dit x ook zonder riem kunnen bij monteren van een andere pomp.
Wel een vraagje verder, zou het ook niet op een andere manier kunnen wat de riem monteren betreft. Dus even los van de pomp en stand van het pomptandwiel bij het monteren.

Als je de nokkenas vrij hebt dan komen de kleppen(ventielen) zonder spanning omdat de nokkenas daar op drukt. Wanneer je deze los hebt dan zou je toch theoretisch met de 19 idd aan de krukas kunnen draaien voor de BDP stand. Als je deze hebt dan hou je die vast en kun je de nokkenas optijd zetten (gleuf achterin die horizontaal met de kop loopt). Zo monteer je deze vast en optijd. Tot slot kan kan je de riem gelijk nemen met et tandwiel van de nokkenas en deze makkelijk plaatsen omdat hij conisch loopt.

Zit daar wat in?

Ondertussen wel dan de pomp gemonteerd hebben zoals jij dat aangeeft in de tekst.

Gr Jim
Reply With Quote