Hallo allemaal,,
ben bezig een golf 1 1.8 GTI te restaureren, maar zit met enkele vragen, en dacht dat jullie mss wel ergens konden helpen ...
a) Ik heb onlangs een nieuwe hendel kunnen bemachtigen om het dashboardje mee te bedienen, maar tot mijn grote ongenoegen merk ik nu dat de cijfers die hij weergeeft niet kloppen... Ze veranderen zelfs niet als ik rijd ! Ik heb het over de olietemp, verbruik, buitentemperatuur... zelfs de klok die normaal daar wordt weergegeven werkt precies niet meer.. Is er een of andere manier om dit te resetten waardoor het wel nog zou werken of vaneerste keer nieuw dash ?
dit bedoel ik:
b.) Tussen welk toerental draait een G1 GTI normaal in ralentis ? De mijne tussen 1800 en 2000 als hij koud heeft, en 1600 als hij warm draait; is dat normaal zo'n hoog toerental in ralentis ?
c) Soms sputtert hij nog eens, hij stijgt en daalt lichtjes in toeren zelfs in ralentis. zou dit aan valse lucht kunnen liggen ergens of de kleppen die niet goed meer geregeld zijn ? De ontsteking en voorontseking staan immers al goed en ik dacht dat dat het was ... Of ligt het aan de K-Jet zelf dan ?
d) iemand ervaring mee met platte batterij ? Heb pas een nieuwe gekocht en staat telkens plat ... Alternator geeft 13,6, dus ik zit ergens met stroomverlies maar weet nie precies waar ...
Alle advies welkom ! Reeds bedankt gaste om te helpe :o
Grtzzzz Dennis