Quote:
Originally Posted by Ruud 16V-G60
helaas is dat bij een 16V niet mogelijk.Iedere pk die je erbij wilt,kost gelijk een hoop geld.Dit komt omdat het een gewone motor is,en niet 1 met turbo,g-lader of compressor
|
normaal aanzuigende motoren tunen is te doen...
maar is met hedendaagse techniek een beetje achterhaald..in termen van kosten/baten
wat je zou KUNNEN doen
1 ,goede uitlaatlijn dus spaghetti + bijv een group A systeem
2,sportluchtfilter in originele filterbak
3,nokkenassen ,bijv Schrick ,Crane etc
4,bovenstaand met bewerkte kop en inlaatspruitstuk
5,bovenstaand met grotere kleppen en evt injectie eraf en Webers.Dellorto's erop
6 ,al het bovenstaande inc een 2,0 of 2,1 onderblok met alle toeters en bellen
etc etc ,tis wel zo dat hoe veel je ook tuned aan een KR (of PL)het je altijd een gigantisch bedrag kost..zelfs meer dan een 1,8t conversie, wat ook een veel betere motor is om uiteindelijk dagelijks mee te leven,en dan heb ik het nog niet eens over benzineverbruik met carburateurs op een KR
en origineel valt een goede niet eens tegen ....toch?mijn maat met zijn e36 325i moest af en toe flink trappen om mij bij te houden met mijn '86er..
ik was niet sneller maar hij reed me er niet af i.i.g
