Na een witte MK1 5 deurs gehad tehebben met een 1.1 was er toch de drang naar wat snellers.
Een vriend van me had een golf 1 met een 1.8 20VT motor welke hij een aantal jaar geleden verkocht had. Niet lang daarna is de motor kapot gelopen waarschijnlijk door brandstof gebrek.
Hij heeft hem toen terug gekocht en door tijd gebrek niet meer aan toegekomen. Toen ik de kans kreeg de auto tekopen geen moment getwijfeld en hem gekocht.
Een paar dagen daarna gelijk begonnen met demonteren van de oude motor,
en het opbouwen van de nieuwe.
En niet lang daarna was dit het resultaat:
Motor is voorzien van gesmede drijfstangen en KMS vrijprogrammeerbaar motormanagment. Voorzien van een grotere Garret Turbo, andere Injectoren etc..
Met de oude motor goed voor 225PK op de wielen en 376 nm koppel, nu met grotere injectoren en bosch 044 pomp en wat andere dingen moet hij weer op de bank om tezien wat hij nu heeft.
Van binnen vrij kaal
Onderstel is ook aangepast met G60 fusees, aangepaste draagarmen, schijven achter etc.
Momenteel ben ik bezig hem om tebouwen naar 5x100 dmv GTI schijven achter en VR6 naven en homokineet koppen voor in combinatie met G60 remmen.
Ivm de nieuw opgemaakte BBS RS in 16 inch die eronder komen. Verder wil ik nog een setje andere achterlichten en het heldere spul eruit. Origineel of donkere erin.
Het is niet de mooiste golf, maar ben er zelf erg blij mee en hij komt teminste leuk mee met het verkeer