Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
En daar zit nou net geen verschil in injectoren zijn allemaal gelijk en de 16V verdeler is dezelfde als de 8V. Enkelt die van een 1.6GTI is anders. Te herkennen aan de rand waar het rubber omheenkomt naar de inlaat. Is een dun randje doordat de conus zeg maar breder is. Je kunt er ook een van een porsche ik geloof 924turbo pakken maar vergt weer wat aanpaswerk omdat deze andersom werkt.
|
924turbo past ook ja..alleen vind je die niet zo veel..van een Kr 16 kan ook ,enkel op een Dx maakt een 1,6 luchtweger het meeste verschil
let wel dat tuning van een atmosferische motor enkel een cumulatief effect heeft...
d.w.z,enkel en alleen een snelle nokkenas in een standaardmotor zal weinig effect hebben
er is uit een DX motor op kjet eigenlijk nooit meer dan +- 170-180 pk te halen
en dan heb ik het over 'alles uit de kast' ,dwz grotere kleppen ,nokkenas boven de 300graden ,verregaande kopbewerking ,flowen
opboren tot +2000cc,versterkte krukas,uitgewogen drijfstangen,K.S zuigers etetc,,later eventueel (laatste restrictie)Webers/Dellorto's erop
een en ander kost een godsvermogen...alhoewel dit soms vroeger wel gedaan werd toen er nog geen g60,vr6,of 1,8t was
ook is dergelijke tuning bijna niet geschikt voor dagelijks gebruik..buiten een hoog verbruik ,betrouwbaarheid etc (niet te vergeten dat fijne..differentieel van de 020 bak)..zijn er tegenwoordig nog maar weinig monteurs die er mee uit de voeten kunnen
sleutelen tegenwoordig met een Laptop...
in de Autocross/Rallye cross misschien wel
