Quote:
Originally Posted by golf1gti83
mooi omschreven
zoals quintin wilson zegt in de gti special
the best should not be bettert
why make whats al ready the best better 
|
nou ,eerlijk gezegd volgens hedendaagse begrippen is een standaart Golf 1 GTi niet echt snel...
de techniek staat niet stil...dus ook een klein boodschappen japannertje loopt tegenwoordig al 180..
toch zeker met alle moderne fratsen en electronica...(wat allemaal kapot kan/gaat)turbo's ,compressors etc etc
Maar..het was en het zal altijd zo zijn ,mede ook weer dankzij de technische vooruitgang ..lees de g60 en 1,8t blokwissels en moderne injectie systemen (digifant bijv)..
dat dat oud vierkant gebakje aldanniet met 3 letters in de grill...mensen toch raar kan laten opkijken
de GTI is al vele malen gekopieerd door vanalles en nog wat...en de benaming GTI is gemeengoed geworden met een snelle uitvoering van een kleine hatchback
net zo goed als elk bruisend bronwatertje 'Spa rood' heet..
het is en was altijd de eerste in zijn soort...er zijn wereldwijd zijn /waren er honderden clubs
er zijn vele maandbladen..
ik heb Baarlo meegemaakt..Worthersee(alle jaren)

,dat vergeet ik nooit meer...ik heb er veel gehad ,gereden,gesloopt,etc (soms afgetrapt,maar kreng wou desondanks niet kapot)...
zoals een Brits bekend autojournalist ooit zei; there will never be a monthly magazine called Astra +...will there?
nuff said...
off topic ,ik weet het...