View Single Post
  #7  
Old 25-03-2005, 20:40
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Als je thermostaat open blijft staan word je koelwater konstant door de radiateur gepompt. Het water word dus door de rijwind gekoelt en je meter zakt naar onderin. In de file heb je geen rijwind en loopt de temperatuur weer op.

Thermostaat is zo vervangen, heb het laatst op werk bij mijn Golf 1 in de middagpauze gedaan (is 30 min, OK deze keer 35). Is een 1800 dus thermostaat zit in de waterpomp.

Twee boutjes los draaien van het thermostaathuis. Let op de klvlstf gaat er uit lopen, en de boutjes kunnen vastzitten dus met beleid losdraaien zodat ze niet breken. Oude thermostaat + O-ring verwijderen, nieuwe terugplaatsen. Boel weer dicht schroeven, koelvloeistof op peil brengen. Motor warm laten lopen tot de vin aanslaat en koelvloestof weer op peil brengen (na een paar dagen nog eens controleren).


hahaha heb je dus nog een luchtkoeler erbij :p
Reply With Quote