12-10-2012, 21:46
|
 |
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Even over die dumpvalve, het is een heel ander verhaal als bij een turbo, mijn compressor bouwt altijd druk, zelf bij stationair drukt hij al naar de 0,3 bar (met originele poelie) En de luchtverplaatsing is echt heel erg veel. Het dumpvalve geluid is echt oorverdovend, en als ik bijv. bij de 5000 toeren m'n gas loslaat dan blijft het geluid aanhouden omdat hij blijft blazen want de compressor draait gewoon vrolijk met de motor mee.
|
ik had het bij mijn oude blokje ook zo zitten,ik vond het prima gaan.als ik het gas losliet ging de DV netjes open,kon er ook gewoon constant mee rijden.lijkt me ook stug dat die op een constant toerental de druk gaat verhogen?
ik had in het begin een veel te grote krukaspoelie,waardoor ik een drukregelaar moest gebruiken,maar dat was waardeloos omdat je dan vanaf 2000 toeren al een halve bar had  dus net zolang gezocht/geklust tot ik een poelie had die een mooie drukopbouw genereerde.daarna de drukregelaar afgedopt,en gewoon met alleen de DV gereden,max. druk was toen 0,75.