View Single Post
Old 19-10-2012, 14:38
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Jerome
Betekent de roest nu ook het einde voor je Golfje?

http://volksforum.com/forum/showthr...18&page=2&pp=20

tuurlijk niet, deze gaat pas weg als die versleten is. een auto afvoeren voor zo een onbenullig gaatje, dat te erg is geworden door een slechte reparatie vroeger, das gewoon zonde. hij is nu afgekeurd op de zetel die niet naar voor kantelde met het hendeltje, en dit gat. voor de rest geen problemen. CO, ophanging, andere roest ... alles nog heel goed.
maw: plaatje ertegen voor deze winter en de zetel fixen en ik heb gegarandeerd weer een groene kaart voor 1 jaar . zijn aankoopprijs van 200€ 3jaar terug heeft die al dik terugverdiend.

aangezien de meeste 1.6D motortjes vlot 600-700 000km halen met uitschieters over de 1 000 000km, dan kan deze nog lang meegaan bij mij
met 15 000km/jaar zou die nog een 40jaar kunnen meegaan dan . k zal de kas wel al iets moeten oplassen hebben, maar dit is geen probleem voor mij. heb nog een gezonde sloper staan met een heleboel goed plaatwerk. met de jaren zal die toch een restauratie ondergaan en dan krijgt hij dit plaatwerk ingezet (oa wielranden en aan de tankdop is er al aan 'gefoefeld').
die nieuwe nr platen is nog een extra reden om deze op de baan te houden. binnen 20jaar is zo een 6karakterplaat een zeldzaamheid.

in februari wordt de mijne belastingsvrij, dus voor 30€ tax en 300€ verzekering is dit zowat de goedkoopste 2de auto die je maar kan hebben. en dan zijn zuinig verbruik er nog bij. ideaal gewoon. in de toekomst zal er toch iets electrisch ofzo komen, en dan is zo een ouwe dieselaar perfect voor eens een lange afstand te doen (buitenland ofzo). mijn vrouw doet toch enkel korte ritjes, dus overwegen toch al om electrisch te gaan nu. die korte autonomie is nu toch geen probleem voor ons zolang we deze golf nog hebben.

zou hem wel eens in ere willen herstellen nu. de chauffeurzetel is echt versleten. ik heb een goed interieur in die andere staan, maar is zonder hoofdsteunen achteraan. de mijne zijn origineel met hoofdsteunen achteraan (één van zijn vele opties). in de toekomst komt er wel een golf3 versnellingsbak in met langere verhoudingen (de dag dat deze bak sneuvelt).
en elk jaar proberen één opmerking van het keuringsbewijs af te halen (volgende is een opmerking voor een roestplek op de dorpel. dit is er dan volgend jaar af. ff schuren en herspuiten).

zie die er niet goed uit voor de leeftijd
(foto vorige week genomen)

Reply With Quote