Quote:
Originally Posted by Day_dreamer
bedankt voor de reacties. Later bedacht ik mij inderdaad dat door het trekken van de band op de velg deze niet verder naar binnen komt te staan.
Ik heb momenteel 2 nieuwe 195/50/R15 banden gemonteerd omdat de andere 2 op dat moment niet voorradig waren. Deze zou ik wel achter kunnen monteren omdat ik daar eigenlijk ook nog spacers moet hebben om de wielkast goed op te vullen.
Voor zou ik dan voor een meer getrokken variant kunnen gaan.
Volgens de excel zou een 175/55/R15 band bijna een gelijke omtrek hebben als de 195/50/R15 echter de T1-R van toyo is niet leverbaar in die maat. het mooiste is toch om 4 dezelfde profielen onder de wagen te hebben.
met een 195/45 band houd ik het zelfde probleem. ik heb dan wel meer ruimte tussen de band en de wielkast echter als ik verder zou zakken op het schroefset is het loop oppervlak gelijk en zou die alsnog de rand pakken.
Iemand nog suggesties over banden met ongeveer het zelfde V groef profiel als de toyo die wel smallere maten leveren?
|
Waarom zoek je voor je golf 1 banden die van rolomtrek nagenoeg gelijk zijn? Er is geen 4 motion of andere systemen die dat vereisen. Ik zou vooraan voor een 175 of 165 / 50 band gaan. Als je achter die 195/50 wil houden.
Of ze alle vier hetzelfde merk zijn, wat boeit het, als je auto goed verlaagd is zie het profiel toch niet veel.
Nang Kang hebben banden in die maat en met een V-profiel. Dit is natuurlijk niet gelijk aan de Toyo's maar komt in de buurt voor wat betreft looks.
Of je met een 195/45 band hetzelfde probleem houdt weet ik niet. De band is wel even breed, maar de wang is lager en het belangrijkste hij staat veel minder bol als een ballon. Bij bijna al mijn auto's liep eigenlijk nooit het loopvlak aan tegen de kas, maar vrijwel altijd de zijkant van het loopvlak of de wang van de band.
En zoals ik al eerder heb gezegt. Met de afstelling van je wielgeometrie kun je ook nog "spelen".
Een auto een goede "stance" geven is maatwerk en is voor geen één auto 100% gelijk.