View Single Post
  #27  
Old 28-10-2012, 14:43
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,188
Default

Quote:
Originally Posted by jellehier
Dom gelul


Je kan je wielen prima centreren zonder die ringen


En als wielen op 'het juiste' moment gemonteerd word dan zal je ook echt geen wielen verliezen.

Probleem wat je vaak ziet is monteurs/beunhazen/zelfsleutelaars die niet op het juiste moment de bouten vast zetten maar ze gewoon vast rammelen met de slagmoersleutel. Dan rek je de bout op, waardoor deze veel minder krachten aan kan.


En dan word als er iets fout gaat al snel gewezen naar het ontbreken van een kunstoffen ringetje.

Mensen moeten maar eens beginnen met de bouten correct aan te trekken.





Dit vind ik pas dom gelul !

Wielbouten zijn zoiezo nooit rekbouten dus rekken ook niet uit.
Wat er gebeurd als je het te vast zet is dat velgen kunnen gaan scheuren/barsten in de boutgaten.

Centreerringen heb je van plastic en alu vaak.
Niet elke auto heeft er last van maar de nieuwere auto's van tegenwoordig zijn daar gevoelig voor.

Bijvoorbeeld Audi A5 heeft het bekende probleem over trillingen.
Ik ben daar toevallig vanuit Pon speciaal voor op cursus geweest.

Daarbij maakt het met een golfje 1/2 of Corrado enz niet zoveel uit nee als de ring er niet tussen zit.
Dat verschil merk je nauwelijks tot gewoon niet als je de juiste wielbouten gebruikt.

Aangezien de wielbout gaten in de velg gewoon konisch kunnen zijn of bolkonisch wat ook belangrijk is om te weten.

Dus dom gelul is het zeker niet maar dit is mijn ervaring hierboven.

Ciao
__________________
Golf Rallye
Golf 8 GTI
Caddy 2.0TDI
Reply With Quote