Laat ik mij allereerst maar eens voorstellen. Ik ben Nick, ben 18 jaar, ik werk bij een volkswagen garage en heb mij 2 weken geleden mijn eerste auto gekocht. Een Golf 2! Er moest nog veel aan gebeuren, maar inmiddels is er ook al veel aan gedaan.
Zo zag hij eruit toen ik hem gehaald had. Op het eerste zicht niet slecht, maar hij viel geregeld stil, had van voor een ongeluk gehad & de lak was barslecht. Hier en daar een deukje met was roest, maar daar was de prijs ook naar. Het was een goede basis om mee te beginnen.
Hier is een foto van de schade vooraan.
Een foto van de binnenkant. Vettig boeltje, toen ik het aan het schoonmaken was heb ik nog allerlei schimmels gevonden, een hele grote kotsplek, en gigantisch veel stof. Gelukkig alles zuiver gekregen.
De golf even op de brug gezet om het boeltje te inspecteren. Zag er goed uit, alleen de uitlaat moest wat gun gum hebben en de silent blokken van de achteras moesten vervangen worden.
Nu een aantal foto's van de carrosserie schade. De roestplek op de eerste foto baart mij het meeste zorgen. Aangezien het echt een gaatje aan het worden is. Om de kosten te drukken wil ik hem niet laten overspuiten, maar ik ga proberen om kleine stukjes roest weg te schuren en dan een beetje bij te spuiten of met een lakstiftje. Verder ga ik heel de lak wat opkalefateren met Commandant 3.
Dit is de motor. Daar is al veel aan gedaan. Heb de brandstofpomp vervangen, de verdeler vervangen, de accu vervangen, de carterontluchting volledig vervangen, daarna het heel boeltje afgesteld met een lamp en hij loopt perfect. Vorige week heb ik een groot onderhoudje eraan gedaan (olie, olie-filter, luchtfilter, bougie's, koelvloeistof vervangen) en nu is hij klaar voor een volgende 15000km!
Hier heb ik het interieur al wat opgepoetst, een isostekkertje gesoldeert op die loshangende kabels, en een radio erin gezet.
Binnenkant heb ik hier opgepoetst, daar lag zelfs nog een oude telefoon onder, het was een vieze auto.
Ik heb een bumpertje op de kop kunnen tikken voor 20euro, de voorkant heb ik wat uitgedeukt, de hele onderkant ga ik in steenslag wit spuiten, dan valt het niet meer zo op. Nu wil ik proberen om zelf met race-gaas een grilletje te maken voor daaronder, tenzij iemand nog zo een heeft liggen?
Hierna kwam ik erachter dat mijn papieren niet klopte. Ik had alleen het chassis nummer van de auto met het inschrijvingsbewijs vergeleken, en niet met het gelijkvormigheids attest. Het gelijkvormigheids attest klopte niet. Na even zoeken kwam ik erachter dat ik het GVA van een golf uit 1988 had terwijl de mijne van 1991 was. Nu kwam mijn job wel van pas. Op het werk heb ik een duplicaat kunnen krijgen waarna alles weer in orde was.
Dit weekend begonnen aan de silent blokken te vervangen. Nou nou wat een werk. Als je dat voor de eerste keer doet dan is het een heel gekloot.
Hier ben ik de achteras aan het uitbouwen.
& hier ben ik dan de nieuwe blokken erin aan het persen met een zelfgemaakt gereedschapje.
Inmiddels is hij bijna klaar voor de keuring. Ik moet alleen nog remolie erop doen en het systeem even ontluchten, de knipperlichten vervangen & de grille vanvoor vervangen. Als ik dan eenmaal aan het rijden ben dan ga ik eens kijken op de lak wat op te poetsen, de plekjes roest weg te werken & dan kan mijn volgende hobby van slag gaan, tunen.
UPDATE (27/10/2012)
Vandaag een testritje van 25 km gemaakt, g********* dat rijdt fijn! Ik ben er meteen verliefd op geworden! Heb de remmen ook ontlucht vandaag, achter beide onluchtingsnippels afgebroken, dus heb ik het maar gedaan via de remleiding.
De onderkant heb ik zwart gespoten van voor, anders gaan de mannen van de keuring daar op kloppen & ik ben met commandant 4 over de motorkap gedaan, wat een resultaat!
Net ook even een nieuwe voorkant voor de golf opgehaald, met nog mooie verstralers en koplampen!
