
29-10-2012, 11:39
|
 |
VW Fanatic
|
|
Join Date: Sep 2010
Posts: 360
|
|
Quote:
Originally Posted by jellehier
Laat ik het anders zeggen
Dom gelul ging vooral over die ene post boven de mijne
Als je de juiste bouten hebt
Kruislings aandraait
En niet gelijk naar 110/120nm (of liever gewoon de voorgeschreven waarde voor jou auto)
Eerst iets minder strak, bijv met een handrateltje handvast en van daar uit strakker, dan zit de velg ook zonder centreerringen prima gecentreerd
Ps denken jullie allemaal dat die centreerringen perfect passen, ook daarop zit minimale speling, anders krijg je de velg niet eens op de naaf.
Verder rek je echt wel eerst de bout voor je deze kapot trekt.
|
Okay, fine!
Wat jij hierboven allemaal beschrijft wat zou moeten gebeuren tijdens het monteren van velgen is een standaard ritueel voor mij. Werk sowieso met handgereedschap en niet met lucht of wat dan ook.
Toch waren de vervelende trillingen pas weg na het gebruik van centreerringen. Blijf het zelf ook apart vinden aangezien je zou denken dat 5 bouten welke op hetzelfde moment zijn aangetrokken wel genoeg moeten zijn..
__________________
Volkswagen Polo 2F 1.3 coupe 1990 (sold)
Audi A4 B5 1.8 turbo 20v limo 1999 (sold)
Audi S4 B5 2.7 BiTurbo avant 2000 (stolen)
Audi S4 B5 2.7 Biturbo limo Cactus Green 1999
|