View Single Post
  #42  
Old 29-10-2012, 13:46
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Dude... Denk eerst na voordat je conclusies trekt uit een verzinsel
Wat ik neerzet is geen dom gelul, Jij geeft aan dat mijn manier van monteren fout is, en dat is iets wat jij verondersteld. Maar niet het geval is.

Ik draai mijn wielbouten altijd eerst met de hand erin, handvast. Vervolgens met een ratel handvast en daarna met een momentsleutel op het juiste moment. En in al die 3 stappen doe ik dat kruislinks. Met de momentsleutel is het zelfs in 2 stappen. (eerst 80 dan 110 bijvoorbeeld, naar gelang voorschrift)
Zelfs losdraaien doe ik kruislinks.
Luchtsleutel heb ik niet eens.

Dus wil je dat soort opmerkingen als dom gelul gewoon voor je laten? Ik gaf namelijk enkel een praktijkvoorbeeld bij juiste montage.

Word allemaal wat lastiger als je verkeerde bouten gaat gebruiken natuurlijk.

Dus, centreerringen noodzakelijk?: nee, bij juiste montage, juiste bouten en weinig afwijkende naafgatdiameter kan het goed gaan. Maar verstandig is het wel. Kan trillingen helpen voorkomen doordat de centrering juister is.
Bij veel te ruime naafgatdiameters is het zeker aan te raden.



Maar doe dit maar eens bij een velg waarvan het naafgat flink verschilt met je naaf (70mm op 57.1 naaf bijvoorbeeld) Dan krijg je m echt niet meer goed gecentreerd zonder die ringen.


Je eigen tekst hierboven


Kever heeft een enorm afwijkend gat maar gaat toch goed

Chevrolet Nova heeft bijv ook een afwijkend gat, gaat ook gewoon goed

Kan meer voorbeelden aanhalen maar hier ging het om, geen echte ervaring maar internet gelul, gewoon echt sleutelen, echte auto's in handen hebben gehad en dan onderbouwde conclusies hebben.



Dom gelul dus
Reply With Quote