View Single Post
  #7  
Old 02-11-2012, 11:20
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,365
Default

ten eerste zorgen dat alle roest weg is..dwz de zwarte pitjes die in de kraters achterblijft..
beste is wegstralen ,of met een staalborstel op de slijptol /boormachine..
niks laten zitten ,anders heb je volgend jaar weer bingo..
geen 'roestomvormer' o'i'd erop smeren/spuiten...die rommel is leuk voor die Lange van Wheeler Dealers of voor Tell Sell ..maar het werkt niet
roest is een proces van verbranding en dat kun je niet even stopzetten of omvormen
ik denk dat ik wel weet welk plekje je bedoelt ,dat is in de sponning waar paravan op het schutbord gepunt zit ...hebben ze bijna allemaal...(sommige niet want dan ZIT er niks meer)
tussen de 2 platen kom je niet zonder het open te zagen slijpen..
je kunt het wel jaren tegenhouden door de roest zover mogelijk te verwijderen ..
dan het beste eerst 2k epoxyprimer erop zetten aan de buiten kant ..daarna evt plamuren en gronden (ook 2k)
het laatste wat je kunt (moet eig)..is langs de onderkant van de paravan in de ruitenwissermotorbak flink wat blanke tectyl (ML)erop spuiten...
later zou je dan ooit de paravanplaat kunnen vervangen .mocht je de auto dan nog hebben ,bijvoorbeeld bij een eventuele restauratie

zie roest als ******..als je ook maar iets laat zitten komt het terug ,en als je het in de gaten krijgt is het (meestal) te laat..
en dan zijn er ook nog zoveel 'specialisten'

beetje duidelijk zo? ,hoop ik
Reply With Quote