13-11-2012, 07:38
|
 |
Postwhore
|
|
|
|
steek eens andere bougiekabels.
net hetzelfde gehad met mijn zus haar 1.1 monopoint injectie poloke. stilvallen, stotteren, slecht starten. bougiekabels ook uitgemeten en waren goed, ze waren al 3dagen aan het zoeken en waren de kabelboom aan het doormeten toen ik eens kwam zien naar de werken (21kabeltjes ofzo van de ECU volledig uitgemeten).
toen ik hoorde dat ze de bougiekabels 'uitgemeten' hadden trok ik grote ogen. ik ben nog van de oude stempel, en vervang gewoon bougiekabels met een andere auto. dat uitmeten.... daar ben ik niet voor.
dus achteraan de werkplaats zo een polomotortje gepakt, delcokap en bougiekabels daar volledig uitgehaald en op mijn zus de hare gehangen. auto reed ineens perfect.
garage vond het raar, bougiekabels meten goed, en toch niet werken. op vlak van hoogspanning, gewoon eens swappen (bobines, delcos, contactpunten, ECU, ...).
als je zeker bent, dat je op gehoor kan horen dat 1 cilinder niet meewerkt, dan zou de motor ook wat moeten schommelen. je kan vinden dewelke het is door bougiekabel 1 voor 1 eens los te trekken.
temp sensoren kunnen misschien ook, maar dan zouden ze toch alle 4 raar moeten lopen, en zou je in principe kleurverschil aan de bougies moeten zien
|