Kijk, dat is nog eens service!
Ik was sinds gisteren ook meer geneigd om verder te zoeken naar een vacuüm probleem, want dat die motor bleef lopen terwijl ik mijn hand over de inlaat had gelegd, dat moest niet kunnen, hoewel hij behoorlijk vacuüm trok.
Ik had AL de door jou omcirkelde punten onderzocht, en toch niet gevonden waar die motor zijn lucht vandaan kreeg: er moest een lek zijn, anders kan hij niet lopen.
Onder het plastic T-stuk, dat op de rem vacuümleiding zit, zit een 45* slangetje; dat ziet er prima uit, en er was niets aan te zien; zover was ik gisteren gekomen.
Vandaag toch weer terug naar dat punt: als ik mijn hand daarachter om die slang heen legde met
draaiende motor voelde ik het vacuüm zuigen!
Barst in de slang afgedicht met de vingers, en de motor loopt goed!
Vinger eraf, en de motor ligt te schudden
Met andere woorden: dader gevonden; een nieuw stukje slang van 12mm erop met de bestaande slangklemmen, en het probleem is verholpen, waar ik al weken lang naar heb lopen zoeken, en €150 aan materialen en gereedschap [compressiemeter] heb uitgegeven.
Oplossing: kost niks
Wie heeft er nog een splinternieuwe compressiemeter nodig
of een Lambda sensor?
Conclusie: probleem opgelost.
Overigens: als je de stekker van het stationair regelapparaat aftrekt, slaat de motor onmiddellijk af.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Cor