View Single Post
Old 16-11-2012, 09:37
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC

Bedankt voor de reacties

Het onbekrachtigde stuurhuis stuurde in vergelijking met andere onbekrachtigde Golfjes te zwaar.
Een goed bekrachtigd huis moet dus net zo fijn aanvoelen als een onbekrachtigd, dat is mooi.

@M1974;
Je zegt 'op hoge snelheid' doel je daar mee op 120/130 of meer richting de 200 km per uur?

In het algemeen is er dus echt wat mis met het stuurhuis, met uitlijnen heb ik eerlijk gezegd niet op gelet op het stuurhuis in de middenstand stond.
het stuur is recht gedraaid en vervolgens zijn de 2 stuurkogels verdraaid.

Ik heb het uitlijnraport er even bij gepakt en daar valt me op dat de camber links en recht een beetje verschillen, links -0,47 rechts -0,27 graden. Dan kan maar zou geen vreemde stuurverschillen opleveren tussen links en rechts. Enkel dat er een klein verschil zit in de maximale stuuruitslag.

@Dokter D:
Smoorklep? Zoverik gezien heb is er 1 drukleiding vanaf de pomp het stuurhuis in. en een retourleiding die het olie weer terug het vaatje in stuurt.
Het is een golfslagbad in het vaatje dus voldoende druk zou je zeggen
Maar wat je zegt zou het zo maar kunnen zijn. Echter kan ik het niet verhelpen. Zelf dacht ik eraan dat er in het huis naar rechts een regelklep niet in orde is en te veel olie doorlaat.(en dat voelt vaag) De oliedruk wordt niet goed benut.

@spijky:
Ik heb dat ook gelezen in de handleiding. Mij lijkt het een truukje om te zorgen dat het stuurhuis in de middenstand komt voor het uitlijnen en dat alleen rechts versteld mag worden.
Echter staat mijn auto iets lager. waarbij de afstand tussen fusee en stuurhuis groter is. Als ik de 379mm aanhoud zou m'n stuurhuis naar links getrokken worden en het stuur wijst dan naar rechts.
Dit buiten beschouwing zou ik geen stuurverschil mogen voelen.

Ik ga er vandaag nog even achter een bekrachtigd stuurhuis aan bij demontage bedrijven hier in de omgeving. Vanwege de garantie.
Mocht het hierna nog steeds problemen opleveren. Hetzij een defect stuurhuis of iets dergelijks heb ik de mogelijk om een andere goede onbekrachtigde te monteren.

Heren, bedankt voor het meedenken
Reply With Quote