View Single Post
Old 16-11-2012, 21:35
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Thermostaat heeft sowieso niets met je kachel te maken....deze zit namelijk in de kvs-circulatie van het interne circuit..dus buiten de radiateur om.

Als foam mist op de kachelkleppen...dan wordt het juist warm in de auto ondanks de kachel op "koud" staat..de warmte wordt namelijk altijd afgegeven door de kachelradiateur en de kleppen met hun foam bepalen hoeveel warmte er wordt afgegeven naar het interieur. Mis je foam, dan zal er altijd warme lucht naar je roosters gaan.

Wat zou kunnen is dat je kachelradiateur is ge-bypassed (dit had mijn Golf 2 GTI ook en was bij aankoop niet opgevallen), omdat hij lek kan zijn. Men haalt dan de slangen van de aansluitingen van de kachelradiateur af en verbindt ze met elkaar, zodat er geen kvs meer door de kachelradiateur stroomt.

Die modificatie waar Bugs het over heeft heb ik geen verstand van, maar als ik het goed heb is dat een drukklep die bij verhoogde druk in het koelsysteem een bypass om de kachelradiateur opent? Als dat zo is..en als die drukklep vastzit, dan zal je ook minder kvs naar je kachelradiateur krijgen. Die modificatie ziet er zo uit:

Zit dus in de slangen naar je kachel toe...kan niet missen.
Reply With Quote