Thread: Golfje44
View Single Post
  #1  
Old 18-11-2012, 17:13
Golfje44 Golfje44 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 21
Default Golfje44

Hallo,


lees hier toch al een tijdje mee en zit ook al een hele tijd op het vwforum.

zal mij even voorstellen.

mijn naam is Onno ben 21 jaar en woonend in Limburg.

het is allemaal begonnen met mijn golf 5 1.6 FSI.

hier enkele foto's er van wat ik uiteindelijk er van gemaakt heb.












hiernaa heb ik mij dus een VW Scirocco 3 2.0 TSI R-line gekocht.

met deze auto niets als problemen gehad.
om een lang verhaal kort te maken de scirocco gaat weer weg

Waarom de auto heeft bij mijn dealer gestaan om de elektrische probleempjes na te kijken.
Raam wat bij openen niet omlaag ging. Lampen die niet branden enz.

Garage heeft gisteren dashboard eruit gehaald en wat blijkt auto is praktisch total losse.
Deurstijlen krom,dak krom kabels onder dashboard doorgeknipt en gesoldeerd auto roest al aan de onderkant.

gewoon over de kabels heen gespoten zonder deze weg te halen, mistlampen welke gewoon weg waren gehaald. maar de lamp en houder zelf zaten gewoon met t-raps tegen het chassis gemaakt.

auto stink naar verbrand onder het rijden en er komt rook vanonder het dasheboard vandaan.

het is gewoon een rampzalig ding.

Kort om de auto is een groot wrak


het leukste was nog, de auto werd bij mijn dealer op de brug gezet. de hele auto ging omhoog maar de voorbumper bleef liever op de grond liggen.
voorbumper viel er dus gewoon vanaf


inmiddels na 3 maanden verder zag het verhaal er zo uit:

auto is inmiddels 2 maanden geleden al opgehaald in belgie.

smoes 1 (1week later) ja we kunnen hem helaas nog niet brengen hebben het kenteken nog niet binnen
smoes 2 (1,5 week later) hij moet nog gepoetst worden en dan vrijdag word hij geleverd
smoes 3 helaas moeten we het leveren verzetten we hebben niemand vrij om de auto te brengen
smoes 4 garage ontvangt een rekening van mijn garage waar de (huidige) scirocco is voorzien van de nieuwe stuurmodule, hier zijn ze het niet mee eens en volgens hun is hier vanuit hun geen akoord voor gegeven (is wel zo staat op papier)
smoes 5 blijkt volgens hun inderdaad akkoord te zijn gegeven dus dit word toch betaald, vervolgens heeft meneer de eigenaar een te lage koop prijs ingedien voor de btw en wegenbelasting/BPM geweigerd door (wie regeld BPM ookalweer ?) moet opnieuw aangevraagd worden.

ondertussen van uit ons zijn we al 6-7 weken lang iedere dag 2-3 telefoontjes aant plegen om het geregeld te krijgen. ongelogen als zeker 100 x gebeld. firma beloofd telkens zelfde dag of morgen terug te bellen. dit hebben ze al 25x keer met ons afgesproken, wel geteld hebben ze 0,0 keer uit hun zelf terug gebeld.


dit is het oude wrak.











inmiddels na 2,5 maand wachten komt meneer even doodleuk vertellen ja ik heb geen geld om je bpm te betalen je zult nog even moeten wachten


ik had het er helemaal mee gehad. maar uiteindelijk na lang aandringen, info bij bovag, dreigen met instantie's in te schakelen heb ik dan eindelijk na 3 maanden mijn nieuwe auto geleverd gekregen.


nu na al dit gezeik mag ik jullie dan eindelijk voorstellen aan mijn nieuwe auto.

dus de eerste 300km zijn gelukking maar ook eindelijk een feit.
nu op dit moment ga ik er nog niet veel aan doen dan genieten.

auto heeft als een compleets zwart dak dus kan al 1 ding op mijn lijstje afstrepen

verder zit er alles op en aan.

even klein lijstje

2.0TSI Highline sport
Compleet leer.
stoelverwarming
DSG
climatronic
instap verlichting
xenon
coming/leaving home
Bochten verlichting


en last but not least auto is voorzien van dynaudio installatie

en de rest wat maar te bedenken valt

helaas mist die 1 ding en dat is cruise control
maarjha ach als dat alles is, word ook meteen komende winter ingebouwd.


het to do lijstje wat ik mee wil gaan doen.

* Rial daytona velgen worden opnieuw gepolijst en de gouden boutjes worden vervangen voor chrome
* Led kenteken verlichting plaatsen
* Cruise control plaatsen
* Rockford shallow sub plaatsen en geluid opnieuw afwerken
* Nieuwe vooruit (hier zit helaas een flinke ster in)
* Voorbumper cleanen (kenteken uitsparing dicht werken + sleepoog dicht werken)
* US lights activeren
* Achterbumper opnieuw spuiten
* K&N luchtfilter plaatsen (vervangt de orginele luchtfilter houder ook) de geen standaard 57i kit
* Andere uitlaat ofwel Milltek of uitlaat met kleppen systeem guerilla exhaust.
* JD kuurtje (maar dit is voor een langer termijn.


en natuurlijk 1 van de belangrijkste dingen in maart/april gaat de scirocco op air van airlift
komt een computer gestuurde set onder van airlift.


verder natuurlijk auto goed polijsten en hopen dat ik m zo netjes krijg dat ik wat indoor showtjes mag pakken












ben benieuwd wat jullie er van vinden
Reply With Quote