Quote:
Originally Posted by volksaddiction
Okeee, nooit geweten !!
|
Geeft niet, er is nog wel meer dat je niet weet

maar wees dan voorzichtig met stellige uitspraken over onderwerpen waar je (nog) weinig of niets van weet
Quote:
Alleen moeten wel je koppen voorbereid zijn op een sensor.......of zijn er meer mogelijkheden om een sensor te monteren ??
|
Nee, de voorbereiding die je hiervoor noemde is alleen bedoeld voor een temp sensor om de oude originele injectiesystemen te laten weten of de kop op 'bedrijfstemepratuur' is of niet.
Dat opnamepunt kan je beter niet als cylinderkoptemperatuurmeter gebruiken want je meet makkelijk meer dan 100 graden Fahrenheit te laag zoals wij bij een type 4 injectiekop zelf gemeten hebben!
De enige goede plek voor een cyl.koptemperatuurmeter is onder het bougiegat. Wel de originele veerring van de bougie eraf halen als je de sensor plaatst.
Olietemperatuur is voornamelijk toerental afhankelijk en de cylinderkoptemperatuur is voornamelijk belasting (stand van je gaspedaal) afhankelijk.
Bij een getunde motor (en in een bus

) en vooral als je wijzigingen aan het originele koelsysteem hebt aangebracht en als je (daarmee) op de snelweg harder dan de toegestane snelheidslimieten gaat rijden is het mijns inziens een onmisbaar instrument.
Gescheurde cylinderkoppen, verbrande en afgebroken (uitlaat)kleppen hebben maar 1 oorzaak en dat is niet een te hoge olietemperatuur...
Groeten,
Walter