Thread: Pierburg 2E2
View Single Post
Old 23-12-2012, 09:18
NickyMKII NickyMKII is offline
Forum Newbee

Default Pierburg 2E2

Nadat het golfje 2 van mijn vriendin (note bene voor de deur geparkeerd) in de prak is gereden moesten we er helaas na jaren afscheid van nemen, dit gaf voor mij de aanleiding om op zoek te gaan naar een andere, die heb ik gevonden!
Het gaat om een GL 1.6 automaat met stuurbekrachtiging uit 1986 met motorcode EZ en een kilometerstand van 58.000!!!!!
Deze auto was aangepast voor een gehandicapten (stoel opgehoogd) en had 8 jaar stil gestaan.
Ik heb hem met een trailer opgehaald, en ben aan de slag gegaan! Alles vervangen, olie met filter, benzine filter, lucht filter, bougies met bekabeling, verdelerkap met rotor en koelwater.
De eerste start na 8 jaar was meteen raak!! maar..........aangezien hij voorzien is van een Pierburg 2E2 waren er natuurlijk enige complicaties, de koude start was perfect, liep mooi, maar toen hij steedt warmer werd ging hij steeds verder de toeren in, en wat bleek dat de chokeklep niet dicht gaat (naar mijn weten hoort die dicht te gaan), nou zit er aan de rechterkant van de carb. een bi-metaal waat koelwater doorheen loopt, die heb ik natuurlijk goed ontlucht zodat hij zou moeten werken en reageerd op de temp. dit gebeurd niet.....kan zoiets kapot zijn?
Reply With Quote