Beste Volksforummers,
Ik ben de laatste dagen druk bezig geweest met inbouwen van een 1.9 D(1y) in mijn golf 2, en ondertussen een jetta van een maat van me weer rijdend gemaakt (geen volksforummer jammer genoeg). De jetta is een 1.6TD. De homokineet lag in 3 stukken helaas kwam ik daar pas achter toen ik zag dat de koppeling nog zo goed al nieuw was, leuk om achter te komen als de versnellingsbak er al af is, maar goed hij rijdt nu weer rond.
Maar nu mijn golf. De motor zit er in en hij rijd weer, ik moet alleen nog een nieuw kort schakelstangetje erin zetten (afgebroken, nu een tussenoplossing, nieuwe besteld bij de dealer) en het voorgloeien goed installeren, er komt eerst nog een drukknopje in totdat ik een gloeirelais heb gevonden.
Weet iemand toevallig welk relais er bij de 1.9 diesel uit een golf 3 hoort?
Plaatjes bij de praatjes (sorry voor de uitermate slechte fotokwaliteit is gemaakt met een telefoon maarja voor het idee dan maar, ik heb ook weinig tijd gehad om foto's te schieten omdat mn pa nogal van het doorwerken is, maar het was ook routine met meer dan 20 jaar ervaring bij een volkswagendealer in de tijd dat de golf 2 nog nieuw was...)
Slepen van de golf cabrio met de diesel motor met een maat van me achter het stuur (eigenaar van de jetta) naar de garage:
EDIT: Dit is niet de cabrio van de eerste foto
De Golf zonder motor (rond 10u 's ochtends en we waren om half 9 begonnen en we waren met de golf helemaal compleet naar de garage gereden)
De motor
En de golf met dieselmotor en 4+E bak (rond 3u 's middags)
Verder hebben we afgelopen zaterdag nog een uitlaatje gemaakt en gisteren nog wat startproblemen gehad omdat de verkeerde startmotor erop zat (die van de benzine dus nog DOM)
Vandaag startte de auto zonder problemen en hebben we de voorkant er weer in gebouwd.
Al met al een geslaagde motor ombouw vindt ik zelf, en nu nog wat aan de buitenkant gaan doen met de golf.
Verdere plannen:
- Nieuw voorscherm rechts laten spuiten, ben met mijn stomme kop ergens tegenaan gereden
- voorgloeirelais monteren (Wie weet welk nummer, of wie heeft er een?)
- andere velgen
- vaste verlaging (60/55 waarschijnlijk)
- Zwarte wielkastlijsten monteren
Ik zal binnenkort nog een paar foto's maken van hoe de motorruimte er nu bij staat maar eigenlijk was het een koud kunstje om deze motor in te bouwen, je hoeft namelijk bijna niets aan te passen.