18-01-2013, 02:10
|
 |
VW Addict
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by golffan
De oliedruksensor zit bij mij ook in de cilinderkop. In het oliefilterhuis vooraan zit origineel de olietemperatuursensor van je MFA dus die zou ik laten zitten, let er wel op dat je een sensor koopt die 2polig is. Als je er een koopt die enkel polig is kan je het draadje die op het originele oliecontact zit niet aansluiten met als gevolg dat je zoemer en lampje in het dashboard zal afgaan ergens bij 2500 rpm. En volgens mij heb je voor een gti toch 1 nodig tot 10 bar. Verder mss nog een tip, als je een plaats zoekt voor de olietemperatuursensor kan je makkelijk een moer of metalen vierkantje op je carter lassen en draad door tappen. Heb ik ook gedaan, zo heb je de juiste olietemperatuur en kan je de originele sensor's mooi laten zitten.
Hoop dat je er wat aan hebt 
|
@Pilongsje: Wat de prijs betreft kan dit kloppen. Bij mij was het iets duurder omdat ik nog een olietemperatuursensor nodig had ook.
@golffan: Zoals je zegt, ben je beter met een meter tot 10 bar. In mijn 1100 zit er zo ook eentje en is nodig ook, zeker wanneer de motor koud is. 
|