Je hebt verdelers van voornamelijk golf2 die zijn voorzien van een hallsensor,
dit houdt in dat de contactpunten vervallen en de sensor het signaal opneemt.
Daarna schakelt de transistor, zoals die vaak genoemd wordt (kastje met 7 pinnetjes), de bobine. Bij een bobine van een golf3 zit die erin, dus heeft ie alleen een + - en een signaal.
Ik denk dat het handig is als je even op marktplaats zoekt naar een ontsteking van een golf2 met een 1.6 of grotere motor (geen 16V)
Als je een beetje mazzel hebt krijg je daar andere bougiekabels bij, een andere verdeler, een andere bobine en een transistor. De bougiekabels moeten anders omdat de bobine 9 van de 10 keer een andere aansluiting heeft als dat je nu hebt, dit is net een tikje nieuwer en beter.
Zo'n verdeler moet je hebben:
link.marktplaats.nl/631711029
Let er wel op dat er een tuutje voor vacuum op zit, anders heb je een minder efficiƫnte vervroeging.
Misschien dat iemand op het forum dit heeft liggen????
Dan kan ons Kenny gelijk aan de slag!
