23-01-2013, 22:31
|
VW Fanatic
|
|
|
|
Ik vind dit soort DIY-oplossingen echt te gek! Super creatief gedaan! Zoveel pk's en nog superzuinig rijden ook  . Ik wil dit ook heel graag installeren op mijn Golf1 1.6 TD 70 pk JR. Ik heb na dit topic ook een hoop op internet gezocht naar werking van turbo's(ja, ik ben maar een leek), de wastegate en de wastegate actuator. Want ik begrijp gewoon niet helemaal hoe dit eco systeempje aangesloten wordt. Ik geloof dat het me duidelijk is dat de slang die op de lda komt, nu via de vacuümklep naar het inlaatspruitstuk geleid wordt. Maar ik begrijp niet hoe de andere slangen en vacuümklep aangesloten worden. De wastegate actuator werkt op druk. Deze bedient weer de wastegate bij oplopende druk. Dus ik begrijp dat als je continu eco wilt rijden, dat de wastegate continu open moet zijn en dat de lda niet moet gaan verrijken. Klopt dit? Hoe moet die andere vacuümklep aangesloten worden? Heeft iemand hier foto's van, of kan iemand het wat uitgebreider uitleggen? En de vacuümkleppen, schakel je deze parallel op 1 schakelaar? Misschien dat jij, Bert hier nog iets over wilt zeggen over hoe het werkt en hoe het andere gedeelte dat ik niet snap aangeloten moet worden. Of iemand anders die het weet?
Groet Coen
|