View Single Post
  #58  
Old 27-01-2013, 19:27
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
da zijn prototypes hé. bedoeling is dat die plank met één of ander scharniermethode aan de muur wordt bevestigd zodat ik die kan neerklappen als ik het niet nodig heb.
daarom kan ook die motor volledig inklappen in de voetplaat.

wiel eraf, fietsband eraf, schragen er vanonder en alles klapt schoon in elkaar. kan je onder u bed leggen als je wil.
die electriciteit hangt daar ook met plankband en dergelijke aan de motor gevezen. zowieso als de boel valt, is de spanning van de fietsband weg (die wordt namelijk aangetrokken door het gewicht van de motor), de motor draait vrij, de velg valt op de grond en rolt misschien 5meter weg.

wat gebeurd er als een auto van de krik valt terwijl die in versnelling aan het spinnen is... en je moet niet afkomen dat het nie gebeurd. ik heb de mijne ooit geplet onder een 2.2ton zware cadillac (en de krik kon 2.5ton aan terwijl ik 1 wiel omhoog duwde vooraan)
http://fcapri.homelinux.com/camera/...%20krik%202.jpg
http://fcapri.homelinux.com/camera/...otte%20krik.jpg


Daarom is een krik ook geen assteun. Krik is om je auto op te krikken, niet om hem erop te laten staan Meeste ongelukken tijdens het klussen komen doordat men ipv een assteun werkt met een krik, Zelfs als men zelf onder de auto ligt.

En als bij jou je fietsband breekt, schiet je velg om je oren, En met een beetje pech gebeurt dat ook met de manier die jij beschrijft als de boel omvalt. (en een velg kan ook nog eens stuiteren)
Feit is ook nog dat je velg los op een paar wieltjes staat. Dus niet goed gecentreerd. Lijkt me niet zo bevordelijk voor je resultaat (onbalans)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote