
07-02-2013, 23:45
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
|
|
Quote:
Originally Posted by fearless
Wat mag een 20. 16v competition quatro dan opleveren?
Mn buurjongen heeft een zwarte.
Ook een hele nette in originele staat nog.
|
Op zich zijn ze niet zo veel waard helaas omdat de meeste zich helemaal blind staren op de 5-cilinder
Het is een hele bijzondere auto voor wie hem ziet waarvoor hij bedoeld is, racen
Er zijn er maar 2500 van gemaakt wat de helft minder is dan bijvoorbeeld een Golf Rallye, maar erg ondergewaardeerd wordt door zijn gewicht/vermogen verhouding en de 4 ipv de 5-cilinder die iedereen wil. Mooi geluid zo'n 5-cilinder, maar de 4-cil is gewoon sneller op het circuit. Er zijn mensen die dan zeggen dat deze klassens maar t/m 2.0L was en dat ze daarom voor de 4-cil hebben gekozen, maar is niet waar. Ook Audi had gewoon met een 2.0L 5-cil kunnen rijden net als wat Volvo deed in deze zelfde tijd, maar het extra gewicht van de 5-cilinder heeft een slechte invloed op de wegliggen en weegt niet op tegen de 1e extra cilinder. Als je een kijkje neemt op de snelste rondentijden die op Zandvoort zijn gereden staat de Audi 80 Competition nog steeds op de 16e plaats met een 285pk sterke 4-cilinder met een tijd van 1.45259 en dat te vergelijken dat de snelste time-attack auto's met 700+pk in de 1.50 rijden. Dit zegt wel wat over de bochtensnelheid etc van deze auto's die maar liefst 400.000DM koste in 92, reken het maar eens om naar deze tijd
http://cms.cpz.nl/autosport/lap_records/
Het is zo dat de verkopers er niet vanaf komen tenzij hij maar extreem weinig heeft gelopen enz. Ik heb de mijne nu gekocht voor 2500 en de prijzen liggen nu tussen de 1500 en de 4000 voor een nette auto. Er staan er voor meer geld, maar komen er niet vanaf. Alleen een liefhebber zal voor deze auto kiezen omdat je voor dit geld al beter een A4 kan kopen waarbij je veel meer waar krijgt voor je geld en met een sterkere en zuinigere motor enz.
Heeft jouw buurjongen deze te koop toevallig ?
|