View Single Post
  #1  
Old 11-02-2013, 14:44
luuk270 luuk270 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 15
Default 1800 k jetronic start niet meer na schoonmaak

hallo allemaal
ik ben nieuw op het forum hier, mijn naam is luuk en ik ben 20 jaar, recentelijk heb ik een zwitserse golf cabrio mk1 1800 k jetronic gekocht, motorcode KT vergelijkbaar met DX, alleen in zwitserland en zweden werden KT's verkocht.
het was een opknappertje toch meer werk dan ik dacht. nou heb ik het volgende probleem. toen ik de auto kocht had hij een jaar of 7 buiten stilgestaan, motor sloeg toen aan maar liep niet echt 100%, maar hij liep in ieder geval. nou heb ik het hele benzine systeem los gehad en helemaal schoongemaakt, nieuwe benzineleidingen, tank, vulpijp gemonteerd was allemaal rot. de rest heb ik teruggezet zoals het zat. nu start hij niet meer, vonk krijgt hij want op remmenreiniger loopt hij maar liefst 1 seconde. nou heb ik heel veel op internet gekeken en vanalles geprobeerd. de pomp draait niet als de auto op contact staat daar moet ik nog naar kijken, maar die heb ik dan met de accu verbonden dan loopt ie wel, de kabels krijgen geen spanning (relais op plaats 2 en/15 misschien kapot). wanneer ik de auto wil starten krijgt ook het inspuitventiel op de inlaat stroom en ook hier komt een beetje benzine uit, voor de koude start, nou heb ik begrepen dat er 5 bar druk moet staan op het systeem anders start hij niet eens. kan het probleem bij de pomp of accumulator liggen dat die niet genoeg druk opbouwen, (een beetje) druk staat er wel op want als ik de slang na het filter losdraai knalt er meteen benzine uit, maar of de druk goed is weet ik niet ook als ik op het spinnenwiel die 4 leidingen naar de injectors losdraai is te zien dat hier benzine doorheen gaat want er komt benzine uit. kan het aan de warm/koud regelaar op het blok liggen daar staat geen spanning op als de auto op contact staat (of moet daar de motor voor ronddraaien), zijn er dingen wat ik door kan meten met de multimeter of er spanning op staat of kan het aan een van de relais liggen, ik probeer altijd alles zelf of met mijn vader te doen, auto wegbrengen doe ik pas als ik het echt niet meer weet. het is mijn eerste auto met een injectie mijn andere auto is een 76er opel, daar heb ik ook al 2 keer de motor van vervangen. ik hoop dat iemand mij kan helpen heb het hele forum al afgezocht maar kom er niet uit
mvg luuk
Reply With Quote