
16-01-2004, 10:58
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
|
|
Geen idee hoe t bij de nieuwerwetse auto's werkt..
Maar normaal pakt een toerenteller bij een benzine-model gewoon de puls van de bobine. deelt dat door 4, en voila (tenzij je een VR6 in het vooronder hebt liggen, dan door 6, of als je een drie-cylinder hebt: door 3 :-)
Waarschijnlijk is het systeem zo simpel, dat volkswagen het signaal ondertussen vanuit de computer op-pikt. Signaal zal wel het zelfde zijn gebleven, maar wat stabieler ofzo.. (als de hallgever kaduuk was, ging de toerenteller slaan met z'n wijzer).
Succes. Ochja: de kleur van de draad kan ik je ook nog wel geven.. moet ik ff in m'n auto kijken. (Polo 2, maar de kleur zou maar zo gelijk kunnen zijn...
Volgens mij is het draadje nummer tien, waarbij draadje 'grijsblauw' (innenbeleuchtung) nummertje 1 is.
roodbruin?
__________________
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|