12-03-2013, 00:08
|
Forum Regular
|
|
|
|
Degene waarvan ik dit blok heb gekocht gaf aan dat dit geen probleem is. Er zit een verstelbare drukregelaar op die is vastgezet op 1.4 bar druk. Het zal een beetje afhankelijk zijn van de grote van de intercooler die ik ga gebruiken of de druk van helemaal hetzelfde blijft. Volgens mij heeft hij een g60 intercooler gebruikt maar die vind ik persoonlijk iets te klein.
Maar volgens mij spoelt deze turbo op tussen de 2500~3000 toeren. Hij heeft ook iets meer lagerspeling en de schoepen zijn iets aangepast(is op de foto ook te zien).
Ik heb hiervoor een 1.8 20vt auto gehad met een k04 en al die standaar upgrades behalve een uitlaatsysteem. Die turbo spoelde bij 2000 toeren al op, maar vond er geen bal aan. Dit zal ongetwijfeld meer sensatie geven!!
@ herm scheurs
Natuurlijk niet haha. Die praktijken waren vroeger aan de orde, maar sinds vorig jaar mei heb ik al een redelijke garage/werkplaats. Er stond in de hal een hefbrug maar die is verkocht omdat er nooit iemand gebruik van maakte. Dit was 2 maanden nadat ik in deze garage zat. Zonde, dus nu zelf opzoek naar een 2 koloms hefbrug. Heb er al wat op marktplaats zien staan en voor 400 a 500 euro is er een goeie te vinden.
Zit alleen nog te twijfelen of ik em quattro ga maken. De onderdelen zijn geen probleem alleen de bouwtijd. Om het quattro te maken ben ik zeker een half jaar tot een jaar bezig. Als ik em fwd bouw istie natuurlijk veel sneller rijklaar.
Kortom ik zit nog in dubio. Ik wil ook even contact opnemen met dutchbuild. Ik zie op zijn site niet helemaal wat voor subframe ze nou gebruiken bij 1 van die projecten. Lijk iig op het originele van een golfje. Maar de wielen van een golf 2 staan toch minder ver uit elkaar dan van een audi tt quattro of ben ik nou gek?
|