View Single Post
  #257  
Old 17-03-2013, 17:51
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Mooi werk hoor!
Maar ik zou daar waar de remschijf straks op je flens komt te zitten, vrijhouden van verf. De remschijf moet direct tegen het metaal komen te zitten.
Waarom, zul je je afvragen?
Als je verfdikte niet overal precies hetzelfde is, krijg je straks problemen met het recht blijven van je schijven. Als er roest zou zitten idem dito. Dit is een veel voorkomende oorzaak van kromme remschijven, zelfs als ze nog vrij nieuw zijn.
Als ik nieuwe schijven plaats, borstel ik met de machine de flens waar de schijf tegenaan komt te zitten helemaal schoon en doe er een miniem laagje olie op (geen vet, nooit doen!). Dan blijft het redelijk roestvrij en je flensvlak is helemaal schoon en recht. Als je vet zou gebruiken heb je hetzelfde probleem als met verf, als je de hoeveelheid niet perfect aanbrengt, is het ongelijk.

't Is maar een tip
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote