View Single Post
  #1  
Old 18-03-2013, 10:04
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default Inhouden jetta 2 1600

Hallo,

Ik heb een vervelend probleem met mijn jetta 2 1600

Gegevens van de auto:

Motor: 1600 8v
Motorcode: PN
bouwjaar: 1991
Carburateur: 2e2

Onderdelen die al vervangen zijn zeer recentelijk:
- bougies
- bougiekabels
- verdelerkap + rotor
- bobine
- accu 72 ah
- gereviseerde dynamo 63 A
- massastrips aan de carosserie en accu
- gereviseerde carburateur (uitgevoerd door dragon green van het forum)
- gereviseerde gaskleppositiesensor
- alle vaciumslangen vervangen
- olie en filter
- koelwater (roze)
- carterontluchting slang
- volledige schakelstang revisie (zal er wel niks mee te maken hebben )


Alle onderdelen zijn nieuw of gereviseerd (niks 2e hands)


Probleem 1: Sinds een paar dagen houdt de motor enorm in bij het wegrijden.. Hij lijkt te verzuipen..
Als de motor een tijdje gelopen heeft is het probleem opgelost en rijdt de auto normaal..

Zou dit de blauwe temp sensor zijn?

Probleem 2: tijdens het rijden (warme of koude motor) is er niks aan de hand maar zodra ik de koppeling intrap valt de motor enorm ver terug in toeren en soms valt deze zelfs uit..
Als de auto blijft lopen na zo'n dip hersteld deze zich langzaam weer naar de 900 toeren.
Maar toch loopt de auto op 900 toeren ook niet super,, hij blijft een beetje bokken en trillen en het toerental wisselt van 900 tot 1050 toeren..

Ook is mijn verbruik ongeveer 1:10 bij rustig rijden!

Probleem 3: soms als ik de auto start blijft het accu lampje branden.. Auto loopt dan zeer netjes stationair..
Tik ik even het gas aan, gaat het lampje uit en krijgt de motor een dip (terugval naar ong. 500 toeren) en hersteld die zich weer naar ong. 900 tpm (bokkerig zoals hierboven beschreven)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze problemen.. Want begin er behoorlijk zat van te worden en overweeg zelfs een blokwissel.. Maar zou het jammer vinden omdat ie verder prima rijdt en er al veel aan onderhouden is..

Onderdelen die ik nog nieuw heb liggen: (zitten er dus nog niet op)
- vergasser voor de carb( ronde metalen potje voor op het kleppendeksel)
- benzinepomp (mechanische die voor op het blok zit)
-complete ontsteking met hall sensor

En weet iemand een goed adres om de onsteking af te stellen? Met stroboscoop.. Want hou persoonlijk niet zo van het gokken.. Heb liever dat het goed gebeurd..

Mvg justin
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote