Thread: d0n
View Single Post
Old 25-03-2013, 16:20
d0n's Avatar
d0n d0n is offline
Forum Regular

Talking d0n

Dag Volksleden,

Sommige van jullie hebben mij al in levende lijven gezien, maar vandaag is het dan tijd om mij zelf even voor te stellen.

Ik ben Daniël 27 jaar en woon in wormer, Noord Holland. Ik ben de trotse eigenaar van een Golf mk1 83er. Dit was een overgekocht project wat niet meer werd afgemaakt, dus hij werd gered van de "afgrond". Hij was in een redelijke staat, maar er moet/moest nog veel gebeuren om hem überhaupt rijdend te krijgen.

Er was al een motor swap uitgevoerd van een 1.5 naar een 1.8 8v. Helaas miste ik een hele hoop aan deze motor. In eerste instantie wilde ik de 8v wel laten lopen, maar wilde toch een beetje pit onder de motorkap. Ik heb de motor van vwteam niels en pewi overgekocht. Een 1.8 16v pl, deze motor was compleet waardoor beide speerpunten behaald waren.

De 1.8 16v pl moest wel even onderhanden worden genomen... dus dat hebben we maar gedaan . Al snel kwamen erachter dat er "vreemde veertje" in de olie zaten.

Op dat moment, maar besloten om het volledige motorblok te slopen... ach je moet wat.

Spuitwerk toegepast en een gereviseerd bovenblok van een pl gekocht. Alles was nieuw en gedaan.

Leek niet echt op rood, maar later werd het "meer" rood

Nu staat het motorblok te wachten om ingebouwd te worden.

Voorbereidingen om het oude blok uit me auto te lepelen.

Momenteel is het motorblok reeds uit de auto en worden nu ook de draagarmen, rubbers voor spoorstangen, homikineten en aandrijfas hoezen vervangen. Rem- en brandstofleidingen worden vervangen. Kabelboom voor de motor, verlichting en motormanagement worden opnieuw gemaakt en verlengt om "clean" onder de motorkap te zijn. Naja een hoop nog te doen

Nieuwe updates soon!
  • Een bijrijder zit er altijd naast
Reply With Quote