Thread: hight's mk1 gld
View Single Post
Old 02-04-2013, 17:53
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Hight
goeie vraag, misschien heb je er iets aan als ik je vertel dat ik een óude type zekering kast heb, dus nog met staafzekeringen...

Helaas, dat heeft er niks mee te maken. Tot en met 8/82 heeft de golf namelijk nog deze staafzekeringen en toen hadden ze allang het nieuwe gloeisysteem. Ik weet ook niet zeker of je het oude of nieuwe gloeisysteem hebt, maar het lijkt me dat ze de 1.5 met het oude, en de 1.6 met het nieuwe hebben uitgerust. Dat is dus tot 8/80 het oude systeem, en erna het nieuwe. Die datum zou ook bij 8/79 kunnen liggen als ze het laatste productiejaar van de 1.5 met het nieuwe hebben gezet. Daar kan ik me wel iets bij voor stellen, omdat in modeljaar '80 best een aardig aantal detail veranderingen in de kabelboom zijn doorgevoerd t.o.v. modeljaar 79 en daarvoor. Bijvoorbeeld bij de standaard versies met enkele teller een tweetal controlelampjes voor de watertemperatuur van de motor, een gele voor een koude motor en een rode voor een te warme. Hiervoor had je alleen een lampje dat oplichtte wanneer je motor oververhit was, wanneer het te laat was dus...
Reply With Quote