
09-04-2013, 18:27
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
dat is idd mijn topic van vorig jaar. heb er toch ferm zuinig mee kunnen rijden, maar ben uiteindelijk overgestapt naar de trein. is nog zuiniger nu (ipv 5keer te tanken op een maand, die ik de hele maand met 1 tank, en heb nog over dan).
kleine benzinemotoren zijn niet makkelijk zuinig te krijgen. heb altijd al gemerkt dat 1,1-1,3-1,6 motoren meer verbruiken dan 1,8 en 2.0 blokjes.
als je zwaar wil gaan investeren, moet het blokje open. ben dit ooit van plan met een escort/capri motor. compressie een heel pak hoger (richting 11:1, 12:1), andere brandstof erin (mengsel ethanol/methanol ofzo, bio-benzine), ontsteking custom aanpassen, inlaat en uitlaat aanpakken, versnellingsbak, rolweerstand ....
maar das een oldtimer en is gewoon voor de fun dat ik het ga proberen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|